Centrum tvorby didaktických testů a psychometrického modelování

Publikace a výstupy projektu

Mezinárodní články a proceedings

[1] Martinková P, Hladká A, Potužníková E. (2020). Is academic tracking related to gains in learning competence? Using propensity score matching and differential item change functioning analysis for better understanding of tracking implications. Learning and Instruction, 66, 101286. https://doi.org/10.1016/j.learninstruc.2019.101286

[2] Hladká A, Martinková P. (2020). Generalized logistic regression models for DIF and DDF detection. The R Journal, 12(1), 300-323.  https://doi.org/10.32614/RJ-2020-014

[3] Bartoš F, Martinková P, Brabec M. (2020). Testing heterogeneity in inter-rater reliability. In The Annual Meeting of the Psychometric
Society (pp. 347-364). Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-030-43469-4_26

[4] Štěpánek L, Martinková P. (2020). Feasibility of computerized adaptive testing evaluated by Monte-Carlo and  post-hoc simulations. In
Proceedings of the 2020 Federated Conference on Computer Science and Information Systems, pp. 359-367, https://doi.org/10.15439/2020F197

[5] Martinková P, Goldhaber D, Erosheva E. Disparities in ratings of internal and external applicants: A case for model-based inter-rater
reliability. PLOS ONE, 13(10), e0203002, 2018. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0203002

[6] Martinková P, Drabinová A. ShinyItemAnalysis for Teaching Psychometrics and to Enforce Routine Analysis of Educational Tests. The
R Journal, 10:2, pp. 503-515, 2018. https://doi.org/10.32614/RJ-2018-074

České články

[1] Radvanová S, Čížková V, Martinková P. (2019). Hodnocení badatelského přístupu v biologii z pohledu učitelů a žáků gymnázií. Scientia in educatione, roč. 10, č. 1, 2019, s. 51-67. https://doi.org/10.14712/18047106.1256

[2] Bartáková I, Chvál M, Martinková P. Predikční validita zkoušek zakončujících středoškolské vzdělávání a přijímacích testů na vysoké školy. Pedagogika, 1/2018. https://pages.pedf.cuni.cz/pedagogika/?p=11842&lang=cs

[3] Radvanová S, Čížková V, Martinková P. Mění se pohled učitelů na badatelsky orientovanou výuku? Scientia in Educatione 9(1), 2018, p. 81–103. https://doi.org/10.14712/18047106.1054

Vybrané prezentace

[1] Martinková P. Deeper analysis of group disparities in ratings motivated by simulated and real data examples. Zvaná přednáška na CSSS
20th Anniversary Conference, University of Washington, Seattle. 24. květen, 2019.

[2] Martinková P. Assessing disparities in student and applicant ratings. Seminar in Applied Mathematics. Zvaný seminář na Masarykově
Universitě, Brno, 14. květen, 2019.

[3] Martinková P. Advanced analysis of educational measurement. Zvaný seminář na Katedře didaktiky matematiky, Matematicko-fyzikální fakulta, Univerzita Karlova, Praha, 2. květen, 2019.

[4] Martinková P. ShinyItemAnalysis for psychometric training and to enforce routine analysis of educational tests. Zvaná přednáška na R meetup, Varšava, 24. květen, 2018.

[5] Martinková P., Drabinová A. ShinyItemAnalysis for psychometric training and research. IMPS 2018, New York. Poster

[6] Martinková P, Goldhaber D, Erosheva E. Model-Based Reliability to Check for Disparities in Ratings of Internal and External Applicants.
EAM 2018, 25-27 červen, Jena.

Vybraný software

[1] Martinková, P., Hladká, A. (2020) ShinyItemAnalysis: Test and item analysis via shiny. R package version 1.3.4. http://www.ShinyItemAnalysis.org

[2] Hladká, A.,Martinková, P.(2020) difNLR: DIF and DDF detection by non-linear regression models. R packageversion 1.3.5.