Diagnostika podpory rodiny pro budoucí čtení
Diagnostický záznamový list: | Často | ? | Nikdy |
Prohlíží si knihy bez pobídky | |||
Rodiče se ptají, jaké knihy dítěti koupit | |||
Rodiče se ptají, jaké časopisy dítěti koupit | |||
Ptá se a komunikuje nad knihou z vlastní iniciativy | |||
Prohlíží si knihy s jiným dítětem | |||
Rodiče zakupují knihy do MŠ | |||
Vyžaduje při prohlížení knihy asistenci dospělého | |||
Prohlíží si časopisy | |||
Rodiče darují knihu do MŠ | |||
Rodiče se zajímají, co se čte v MŠ | |||
Dítě přinese knihu do MŠ, pokud to dostane za úkol | |||
Dítě přinese knihu do MŠ z vlastní iniciativy | |||
Pokud má dítě možnost, zvolí si knihu místo PC | |||
Při čtení dítě naslouchá se zájmem | |||
Dítě vypráví o knize, kterou doma čtou |
Poznámky:
|
Z rozhovoru s dítětem: | |
S kým doma dítě čte a prohlíží si knihy? | |
Zná dítě pojem knihovna? | |
Chodí dítě s rodiči do knihovny? | |
Dítěti čte rodič/prarodič/starší sourozenec? | |
Jaké zná dítě časopisy |
Úkol pro dítě: | |
1. nakresli se s někým nad knížkou | |
2. Reflektivní dialog nad obrázkem (s kým jakou knihu čte) | |
3. Dokresli obrázek (naznačení dvou postav nad knihou- dokreslení a pojmenování postav) | |
4. Vzpomeneš si, co jste četli doma naposledy? | |
5. Kam doma dáváte knihy? |