Odborný seminář ÚVRV

 

Odborný seminář ÚVRV slouží především rozvoji výzkumných aktivit ústavu prostřednictvím podpory odborného dialogu mezi pracovníky Pedagogické fakulty UK i z jiných domácích a zahraničních pracovišť. Na semináři vystupují pracovníci ústavu s referáty o připravovaných a probíhajících výzkumech a zvaní hosté s přednáškami vztahujícími se k tematice řešených projektů a k aktuálním otázkám školství a vzdělávací politiky.

Většina seminářů je otevřena i studentům doktorského studia a dalším zájemcům. Odborný seminář ÚVRV se již stal známý v okruhu pedagogických výzkumníků i badatelů z dalších společenskovědních pracovišť a řada přednášek přitáhla tak velký počet zájemců, že musíme často hledat prostor mimo naše „domovské“ posluchárny.

Pro bližší informace o chystaných či proběhlých seminářích kontaktujte Mgr. Jaroslavu Simonovou, Ph.D.

Následující seminář

Diagnostika časové perspektivy u žáků ZŠ a SŠ.

  • Diagnostika časové perspektivy u žáků ZŠ a SŠ

Proběhlé semináře (rok 2017)

  • Stínové vzdělávání (shadow education) v České republice
  • Kurikulárna reforma na Slovensku – jej sila a slabosť
  • Proběhlé semináře (rok 2016)

  • Vztah rodiny a školy u dětí s problematickým chováním
  • The Challenge of Making Schools Inclusive
  • Student-centered learning environments in higher education classrooms
  • Proběhlé semináře (rok 2015)

  • Nerovné šance jsou problém. Jaké jsou možnosti řešení?
  • Vzdělávání a nerovnost / Education and Inequality
  • Výsledky vzdělávání a sociální mobilita / Educational Attainment and Social Mobility
  • Volba základní školy z pohledu rodičů a škol
  • Proběhlé semináře (rok 2014)

    • Smíšený design v pedagogickém výzkumu: Příklad projektu „Moc ve školních třídách studentů učitelství“
  • Kritická místa čtenářské gramotnosti z pohledu výzkumu
  • Úskalí a sociální podmíněnost přechodu z mateřské školy do 1. třídy ZŠ
  • Systém diagnostického hodnocení v Maďarsku v kontextu aktuálních trendů v hodnocená výsledků vzdělávání
  • Proběhlé semináře (rok 2013)

    • Vzdělávací reforma v kanadské provincii Ontario
  • Strukturální a sociální podmíněnost výsledků českých žáků
  • Analýza spravedlivého přístupu ke vzdělávání v Austrálii a Kanadě
  • Výsledky českých žáků v mezinárodním šetření matematické a přírodovědné gramotnosti TIMSS 2011
  • Metodologie výzkumu mezigeneračního učení: od otázek k výsledkům
  • Formativní hodnocení
  •