Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
3/1964 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

Page: 285-299
Author: Jírová, M., Bělinová, L.
Key words:

Annotation:

Public pre-school educational establishments — crèches and kindergartens — if properly combined with family education provide for the most progressive form of educational influence in a socialist society, the social education of children. The transition from crèches to kindergartens often means a very considerable change of environment for the children, a change of requirements and living conditions, resulting from a lack of system in the educational purposes of the two pre-school establishments. It is therefore necessary to co-ordinate the educational care for children in the whole pre-school period very thoughtfully, to introduce a system into it and thus ensure the co-ordination of educational work between crèches and kindergartens so as to make the children’s passage from one establishment into the other as smooth as possible. In connection with this very important problem a research was organised involving 3-year old children entering the kindergarten. The purpose of this research was to find out how the children behave and react shortly after the passage from the cr6che to the kindergarten, how developed they are physically and mentally, how the change of environment affects them, how they mix with the other children in their group, to what extent they are self-sufficient, if they are able to fulfil the requirements of the kindergarten, if they meet with any objective difficulties, also in comparison with the children who have come to the kindergarten straight from the family environment without having been in crèches previously. Even though the research did not nearly cover all the important questions connected with the transition of 3-year-olds to kindergartens, it did provide some objective data for working out uniform programmes of educational work for children from 0 to 6 years of age as well as some measurable data about the possibilities of a smooth continuation of the educational work of the crèches by kindergartens. On the basis of the results of researches, verified by practical experience, and a theoretical elaboration of some problems outlined above, it will be possible to build up a really universal, harmonious educational system for children from 0 to 6 years of age.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}