Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
2/1991 -
Studie Studies

Page: 145-155
Author: Singule, F.
Key words:

Annotation:

In spite of a considerable variety of the Westeuropian educational systems structures and organisation we have lately observed a clear similarity in their development and a considerable parallelity in problems which must be solved. A new etap in the Westeuropian school systems development came after the students’ disturbances in the end of the sixtees and after the outbreak of the first oil crisis in 1947. Even if after those events some solvations and tendencies have been applied in the Westeuropian school systems that had been achieved in the sixtees, gradually, especially since the beginning of the 80s, certain new phenomena have been emerging. From the 60s mainly structures of the school systems, the demend of qual opportunities in education and the continuing growth of learnenrs who go on in their education after graduating from their obligatory school attendance have been outlasting. The cuts of financies introduced in the field of schools in the first half of the 70s appear to be an expessively new phenomenon that brought speculations about the effectivity of the means expended here, and in particular limited the number of educational reforms. The consequence of the constant growth of the pupils’ number especially at secondary schools in an expressive diversification of the learners’ population of this type of schools the consequence of which is the need of a new solvation of the contents, methods, and the teaching organisation questions as well as a new orientation in the school system changers and reforms. The beginning of the 80s brought an up heaval in the quantitative la erners’development. – The number of pupils is beginning to sink, at primary schools in particular. At the same time following the qualitative aspects of the woek of schools was started while before that mostly problems linked with the quantitative growth of schools had been followed. In the beginning of the 80s the consequences originating from the Europian integration and the new phenomena in the new economic and social development of Europe and the world became the expressive priority in searching after a further development of the schools in the last decade of our century.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}