Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/1991 -
Studie Studies

(CZ) Kulturní receptivnost mládeže a její výzkum
(EN) The cultural receptivity of youth and its research

Strana / Page: 429-436
Autor / Author: Chaloupka, O.
Klíčová slova / Key words: kulturní receptivnost

Anotace:

Stať vymezuje pojetí kulturní receptivnosti mládeže a charakterizuje typy konceptů kulturní receptivnosti. Shrnuje možnosti výzkumu v této oblasti a podrobněji charakterizuje výzkumný projekt kulturní receptivnosti mládeže v Pedagogickém ústavu JAK ČSAV.



Annotation:

The article delimits the problems of Young p eop le ’s cultural receptivity on the level of the simple reception of an artefact, on
the level of following the interpretation process and the evaluation, finally on the level following the preservation processes as well as the relation of the reception to profiling the perceiver’s personality to his or her development, his or her creating the life values, perspectives and others, respectively in a broader measure to his or her social group or the whole population. Further on another aspect is dealt with in the article: the differenciation of the cultural receptivity concepts, in which the following streams are found: the stream enphasizing the formative conception and thus also the values aspects; the stream accentuating the affirmative functions and the subjective perceiver’s position; and the statutar stream in which — on a certain level of the cultural receptivitya component of a social status is seen.
The article introduces further on the possibilities of young people’s cultural receptivity researches and refers about the project of J. A. Comenius Institute, the Czechoslovak Academy of Sciences, which has been formulated as a complex research of the state and the proper comprehending of the cultural receptivity of the age range 15—16 years having descriptive and explicative goals — It includes the theoretical conceptualization of the problem and the empirical inquiring into the problem in 3 etaps: The inquiry exploring 600—900 respondents, psychological
tests with a stratificated narrower sample, and by casuistics in contrast groups.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}