Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
1/2008 -
Studie Studies

Page: 4-20
Author: Mareš, J.
Key words:

Annotation:

This overview gives an account of the work of specialists conducting research on positive phenomena in teaching and psychology. Using selected examples it illustrates some directions in Czech educational research into positive characteristics of teachers and pupils. The core of the account is a new taxonomy of the strong sides of human strengths that has been created by a team of American psychologists led by C. Peterson and M. E. Seligman (2004). The account first draws attentions to the problems associated with defining and ordering the strengths of the human being. It then presents the taxonomy itself, which contains six basic human vir-tues: 1. Wisdom and knowledge, 2. Courage, 3. Humanity, 4. Justice, 5. Moderation, and 6. Transcendence. These virtues are then elaborated into 24 strong sides of the human character. The study then presents four diagnostic methods for identifying the strengths of human character, including the VIA-Youth questionnaire intended for children and adolescents. The study draws attention to the potential applications of the new taxonomy not just in educational psychology, but above all in theoretical fields of education and in teaching practise.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}