Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
4/2013 -
Analytické zprávy Analytical reports

Page: 537-548
Author: Sandfuchs, U.
Key words: teachers, undergraduate education, Germany, history, Bologna process, reforms

Annotation:

The analytical study has three parts. The first part describes the historical context of teacher training in Germany from the 19th century to the 1970s when undergraduate education of teachers was transferred to universities. Teacher training is primarily a matter for the individual federal lands and minimal congruence is secured by what is known as the Conference of Ministers of Culture of the Federal Lands. Its resolutions, however, have no more than the force of recommendations. In Germany the undergraduate training of teachers has two stages: first students undergo two years of university education in their chosen teaching subjects, and then they must go through two years preparatory service, in which study in training seminars is combined with teaching practice undertaken directly in schools. Studies are concluded by a state examination.
The second part of the study is devoted to the reform of teacher training in 1998. An expert committee criticised the considerable fragmentation of the training of German teachers and proposed the creation of Centres for Teacher Education and Educational Research that would come under universities. Standards for the undergraduate education of German teachers were also drawn up. In 2009 the principles of the Bologna Process started to be applied in Germany and the training of teachers was divided into bachelor’s and follow-on master’s degree courses. The usual overall length of studies is between 8 and 10 semesters. In most of the federal lands the state final examination has been replaced by a university examination. Discussion on the advantages and disadvantages of structured studies is now starting in Germany. There is also discussion of the possibility of the establishment of independent Schools of Education in the Framework of universities. The third section of this study summarises the five basic criteria that any reform of undergraduate education of teachers needs to meet.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}