Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
4/2013 -
Analytické zprávy Analytical reports

Page: 519-536
Author: Tischlerová, K.
Key words: teachers, undergraduate education, Austria, history, Bologna process, reforms

Annotation:

The analytical study has four parts. The first part outlines the essential context and briefly describes the history of the education of children and adolescents in Austria from 1774 to the present. The focus of the account is, however, a detailed description of the changes that undergraduate education of Austrian teachers has undergone from the 18th to the 21st century. The second part describes the current form of Austrian teacher training, which has its own distinctive features: the school system is the responsibility of the separate federal lands and the central government only makes framework laws; teacher training falls under two different ministries and teacher training takes three different forms. For the moment nursery-school teachers need only middle-school (high-school) training. Teachers for primary and the lower secondary degree of schools study mainly at Pedagogical Higher Schools (falling under the Ministry for Education, the Arts and Culture), while teachers for the higher secondary degree of schools study mainly at universities (falling under the Ministry for Science and Research). The third part of the study is devoted to discussion of the reform of the undergraduate training of teachers in the spirit of the Bologna Process. The current situation is that for the moment the training of teachers and of doctors in Austria takes the form of unstructured studies. The two ministries concerned set up a joint expert group, expert conferences were organised, a federal development council was established, and all this resulted in 2013 in the passing of a new university law that essentially retained the status quo but opened up the possibility for co-operation between the two basic institutions training teachers. The fourth part of the study offers thoughts on possible future developments.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}