Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2005 -
Filosofie výchovy Philosophy of Education

(CZ) Tělesné sebepojetí a jeho místo ve vzdělávacím oboru výchova ke zdraví
(EN) Physical Self-Image and Its Place in the Field of Education for Health

Strana / Page: 382-390
Autor / Author: Fialová, L.
Klíčová slova / Key words: tělesne sebepojeti, vzhled, prevenzdravi, zdatnost, psychosomatické poruchy, prevence, výchovné kompetence


Anotace:

Článek se zabývá tématem tělesného sebepojeti, které by se mělo stát součásti nového vzdělávacího oboru „ Výchova ke zdrávi“. Připravované rámcově vzdělávací programy nabízejí nově koncipovanou, velmi potřebnou vzdělávací oblast ,. Člověk a zdraví“, která sama o sobě je interdisciplinární stejně jako problematika tělesného sebepojeti. Pozornost věnujeme především sociálním tlakům a nevhodné výchově, jejichž výsledkem mohou být poruchy v oblasti vnímáni vlastního těla a chováni. Problematika psychosomatických poruch a výchovy к objektivnímu posuzováni vlastních tělesných možnosti a limitů je v pedagogice dosud přehlížena, přestože se dotýká značného procenta mladistvých.



Annotation:

The article is concerned with the theme bodily self-image, which is supposed to be a part of the new educational subject, „Education for Health“. Framework educational programmes currently under development involve the newly conceived, very necessary educational field of „People and Health“, which is itself interdisciplinary in the same way as the theme of physical self-image. We devote attention primarily to social pressures and inappropriate upbringing which may result in disorders in the perception of one‘s own body and in behaviour. The theme of psychosomatic disorders and an education designed to promote the objective assessment of one‘s own physical powers and limits has been overlooked in teacher training until now, despite the fact that the issue affects a significant percentage of young people.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}