Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/1994 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) K vyučovaniu ľudských práv na stredných školách v Slovenskej republike
(EN) On teaching human rights at secondary schools in Slovak Republic

Strana / Page: 163-175
Autor / Author: Turek, I.
Klíčová slova / Key words: ľudské práva, vyučovanie ľudských práv, názory pedagogických pracovnikov na vyučovanie ľudských práv


Anotace:

Článok popisuje ciele, hypotézy, metodiku, výsledky a interpretáciu výsledkov výskumu stavu vyučovania ľudských práv na stredných školách v SR. Štatistická verifikácia 11 hypotéz potvrdila neuspokojivú úroveň vyučovania ľudských práv na středných školách. Článok obsahuje tiež odporúčanie na zefektivnenie tejto výuky.



Annotation:

The author describes the research of human rights teaching at secondary schools in the Slovak Republic. The aim of the research was to find out the teacher’s views and their attitudes towards the problems of human rights teaching at secondary schools. The research sample was formed by 664 teachers of secondary schools in the East Slovakia region. The questionnaire was the main research method. The author verified 11 hypotheses that confirmed the unsatisfactory level of human rights teaching at secondary schools. The lack of information on human rights teaching, as well as low motivation of teachers and lack of leaching aids etc. have caused that the problems of human rights have been presented at lessons sporadically, as well as extracurricular activities have been organized only in a few isolated cases. The author presents the recommendations how to increase the effectiveness of human rights teaching at secondary schools. The author considers the creating of a new theory of education based on the principles of humanity and democracy as fundamental precondition for an incerease in the effectiveness of human rights teaching.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}