Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
4/1994 (MONO) -
Výzkumné sdělení Research Report

Page: 377-388
Author: Slavík, J., Čapková, D.
Key words:

Annotation:

The purpose of this paper is to present one of the possibilities of the qualitative approach to investigation of the teacher’s conception of the instruction. The paper focuses on the analysis of “reflective accounts" , it is the teacher’s expressive account ofthe lesson, fhe qualitative analysis showed three types ofthe conception patterns: 1) "workshop", oriented to pupil’s knowledges, facts and skills, 2) "theatre", oriented to pupil’s originality, expression and enjoyment, 3) "hard life" oriented to pupil’s reflection of ownself doing and thinking. Three cognitive levels were distinguished a) professional unconsciousness (teacher is not able to see his/her professional problem), b) practice professional consciousness (professional problem is described, but il is not analy/ed), c) discursive professional consciousness (analytical teacher’s approach to professional reality).


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}