Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
3/1973 -
Studie Studies

Page: 301-314
Author: Vorlíček, C.
Key words:

Annotation:

Graduates of universities educating teachers are often blamed that they are insufficiently prepared for practical work with children, they are unable to conscientiously plan educational activity and to analyse its results, they often turn to practicism etc. The article characterizes the present state of educational training in the narrower sense of the word (i. e. in pedagogy and the history of pedagogy). It is being concluded from an analysis of university textbooks on pedagogy and from other materials that so far no system of specific aims of educational training has been explicitly formulated. As the result of the organization of the teaching of pedagogy it was not possible for the students, studying to become teachers, to realize the significance of pedagogical theory for the understanding of educational problems, it was not even possible to make the students study pedagogy more profoundly. If the outlined shortcomings are to be overcome it is necessary to outline the aims, determine the contents and means of pedagogical training from the point of view of the needs of the future teacher. The future teacher should be acquainted with the theory of educational activity he carries out. He should learn to realize the problems of practical educational activity and to be able to solve these scientifically. He should become versed in a certain educational skill and have the proper capabilities for educating others. The article deals with the aims specifically and .also outlines the means for their realization. For the further deepening of pedagogical training it is necessary to elaborate its problems in connection with the pedagogical training in the wider sense of the word (i. e. training in psychology, methodics etc.), with subject and ideological training.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}