Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
2/2011 -
Studie Studies

Page: 128-144
Author: Pavlíková, J.
Key words: all-day school teacher, undergraduate study of german all-day school teachers, further training of german all-day school teachers

Annotation:

Despite the need for teachers in all-day German schools to possess a range of competences that this particular profession requires to a greater extent than teachers in mainstream schools at a higher level, in Germany there is no curriculum for un-dergraduate training for teaching at such schools. Some teaching degree programmes offer sub-themes (such as leisure education and management of interest rates, educa-tional diagnostics, working with gifted stu-dents, differentiation and individualization of instruction, etc.) in the form of elective courses for prospective teachers at all-day schools, but for the moment the later train-ing of these teachers in this system of further education remains more widespread. In some federal states in Germany, there are continuing education centres dedicated primarily to the training of teachers for all-day schools, to full-time primary teacher training schools in other federal countries, but in other federal states further education for teachers at all-day schools is not differentiated from further education of teachers in ordinary schools. The aim of this study is to analyse the situation in selected federal states of Germany (e.g Northern Rhineland, Westphalia, Berlin, Bavaria and others) from two perspectives - university undergraduate training and continuing education, - and then to compare options for teachers to gain adequate competence in undergraduate and continuing education in selected federal states of Germany. Methodologically the work is based on a qualitative approach - analysis of basic documents, the range of further education and web pages on offer. Qualitative analysis is accompanied by quantifiable data (numbers of courses, participants etc.). The final comparison shows great differences in what is available and in the quality of education of teachers in all-day schools.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}