Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
6/1972 -
Studie Studies

Page: 729-737
Author: Borák, M.
Key words:

Annotation:

The hobo-method is one of the forms of the group solution of problems which consists in laying down usually six most important problems concerning a definite section of a subject, then two of these six problems are selected and allocated to a course member who chooses one of the two allocated problems at his own discretion, gets acquainted with the relevant literature in his home study, studies this question in the everyday practice of his enterprise, and works out a written solution of the problem on two pages and in two copies. The problems to be elaborated in writing are invariably assigned before the lecture on the theme concerned. At the beginning of the next lecture the written solutions of the assigned problems are handed in by course members to the lecturer, who prepares a specially organized group discussion followed by a discussion in plenary session. An obvious advantage of this method is the fact that it assures continuity between the lecture, individual study, and active discussion on the main problems of a given section of the subject concerned. The author gives the theoretical explanation, methodological approach, and experience gained in applying this method in a course for managers.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}