Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
3/1965 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

Page: 293-302
Author: Štepanovič, R.
Key words:

Annotation:

A quantitative growth of seminars and exercises, qualitatively higher demands on the qualification of university graduates call for a complex solution of a number of questions which influence the educational results in these forms of instruction. The students’ activity and the effectiveness of seminars and exercises are influenced by certain basic conditions, e. g.: the length of time devoted to instruction and preparation for separate forms of instruction, sufficient supply of study materials, university methods of instruction, structure and organisation of seminars and exercises, personality of the teacher, defining the tasks, objectives and the subject-matter of seminars and exercises. The results of the research have shown that an increase in the number of seminars and exercises must be in keeping with the abilities as well as the possibilities of the students and must be judged in connection with individual types of schools, subjects, branches of study, etc. A shortage of study literature appears as a great shortcoming in the students’ individual work. It also affects the teaching methods, which in practice have the same characteristic features as those used at secondary schools. The organisation and the structure of seminars and exercises are too hackneyed, which has an adverse effect on the students’ activity, too. The students have not a correct idea of the role and the objectives of seminars and exercises. The students’ attitude to, and interest in, the seminars and exercises depend to a great extent on the professional and pedagogical skill of the teacher. The development of the students’ activity is held back by the fact that in most cases only their outward activities are being appraised, while the teacher’s knowledge about the processes in the students’ minds is little known. In order to raise the level of seminars and exercises it is therefore necessary to solve all these questions (technical, organisational, material, as well as questions concerning the teaching staff and their professional-educational skill) in their mutual correlation and interdependence.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}