Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2016 -
Diskuse Discussion

(CZ) O reduktivnosti a pomalosti v pedagogickém výzkumu. Odpověď na diskusní příspěvek Jiřího Mareše
(EN) On Reductionism and Ponderousness in Educational Research. An answer to the discussion piece by Jiří Mareš

Strana / Page: 354-360
Autor / Author: Šeďová, K., Švaříček, R., Šalamounová, Z.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:

Disman, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum.

Howe, C., & Abedin, M. (2013). Classroom dialogue: a systematic review across four decades of research. Cambridge Journal of Education, 43(3), 325–356.
http://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2013.786024

Janík, T. (2013). Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení. Pedagogická orientace, 23(5), 634–663.
http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-5-634

Lojdová, K. (2015). Není nekázeň jako nekázeň: Rezistentní chování žáků jako projev moci ve školní třídě. Orbis Scholae, 9(1), 103–117.
http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2015.74

Lojdová, K., & Lukas, J. (2015). Scénáře donucovací moci u studentů učitelství na praxi: Studentka Alice. Studia paedagogica, 20(3), 113–130.
http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-7

Majcík, M. (2015). Bloková výuka nadaných žáků. Studia paedagogica, 20(2), 135–150.
http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-2-8

Mehan, H. (1979). Learning lessons. Social organisation in the classroom. Cambridge: Harvard University Press.
http://dx.doi.org/10.4159/harvard.9780674420106

Minaříková, E., Píšová, M., Janík, T., & Uličná, K. (2015). Video clubs: EFL teachers' selective attention before and after. Orbis Scholae, 9(2), 55–75.

Rampton, B. (2006). Language in late modernity. Interaction in an urban school. Cambridge: Cambridge University Press.
http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511486722

Sinclair, J. M., & Coulthard, M. (1975). Towards an analysis of discourse: the English used by teachers and pupils. London: Oxford University Press.

Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721–752.
http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-721

Šeďová, K., Sedláček, M., & Švaříček, R. (2016). Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk. Teaching and Teacher Education, 57, 14−25.
http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2016.03.005

Šeďová, K., Švaříček, R., Makovská, Z., & Zounek, J. (2011). Dialogické struktury na druhém stupni základní školy. Pedagogika, 61(1), 13–33.

Šeďová, K., Švaříček, R., Sedláček, M., & Šalamounová, Z. (2014). On the way to dialogic teaching: Action research as a means to change classroom discourse. Studia paedagogica, 19(4), 9−43.
http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-4-2

Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.

Šmardová, A. (2016). Neverbální chování učitelů ve vyučovacích hodinách. Studia paedagogica, 21(1).
http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-7

Vlčková, K., Lojdová, K., Lukas, J., Mareš, J., Šalamounová, Z., Kohoutek, T., Bradová, J., & Ježek, S. (2015). Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. Brno: Munipress.
http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8097-2015


Disman, M. (2011). Jak se vyrábí sociologická znalost. Praha: Karolinum.

Howe, C., & Abedin, M. (2013). Classroom dialogue: a systematic review across four decades of research. Cambridge Journal of Education, 43(3), 325–356.
http://dx.doi.org/10.1080/0305764X.2013.786024

Janík, T. (2013). Od reformy kurikula k produktivní kultuře vyučování a učení. Pedagogická orientace, 23(5), 634–663.
http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2013-5-634

Lojdová, K. (2015). Není nekázeň jako nekázeň: Rezistentní chování žáků jako projev moci ve školní třídě. Orbis Scholae, 9(1), 103–117.
http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2015.74

Lojdová, K., & Lukas, J. (2015). Scénáře donucovací moci u studentů učitelství na praxi: Studentka Alice. Studia paedagogica, 20(3), 113–130.
http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-3-7

Majcík, M. (2015). Bloková výuka nadaných žáků. Studia paedagogica, 20(2), 135–150.
http://dx.doi.org/10.5817/SP2015-2-8

Mehan, H. (1979). Learning lessons. Social organisation in the classroom. Cambridge: Harvard University Press.
http://dx.doi.org/10.4159/harvard.9780674420106

Minaříková, E., Píšová, M., Janík, T., & Uličná, K. (2015). Video clubs: EFL teachers' selective attention before and after. Orbis Scholae, 9(2), 55–75.

Rampton, B. (2006). Language in late modernity. Interaction in an urban school. Cambridge: Cambridge University Press.
http://dx.doi.org/10.1017/CBO9780511486722

Sinclair, J. M., & Coulthard, M. (1975). Towards an analysis of discourse: the English used by teachers and pupils. London: Oxford University Press.

Slavík, J., Janík, T., Jarníková, J., & Tupý, J. (2014). Zkoumání a rozvíjení kvality výuky v oborových didaktikách: metodika 3A mezi teorií a praxí. Pedagogická orientace, 24(5), 721–752.
http://dx.doi.org/10.5817/PedOr2014-5-721

Šeďová, K., Sedláček, M., & Švaříček, R. (2016). Teacher professional development as a means of transforming student classroom talk. Teaching and Teacher Education, 57, 14−25.
http://dx.doi.org/10.1016/j.tate.2016.03.005

Šeďová, K., Švaříček, R., Makovská, Z., & Zounek, J. (2011). Dialogické struktury na druhém stupni základní školy. Pedagogika, 61(1), 13–33.

Šeďová, K., Švaříček, R., Sedláček, M., & Šalamounová, Z. (2014). On the way to dialogic teaching: Action research as a means to change classroom discourse. Studia paedagogica, 19(4), 9−43.
http://dx.doi.org/10.5817/SP2014-4-2

Šeďová, K., Švaříček, R., & Šalamounová, Z. (2012). Komunikace ve školní třídě. Praha: Portál.

Šmardová, A. (2016). Neverbální chování učitelů ve vyučovacích hodinách. Studia paedagogica, 21(1).
http://dx.doi.org/10.5817/SP2016-1-7

Vlčková, K., Lojdová, K., Lukas, J., Mareš, J., Šalamounová, Z., Kohoutek, T., Bradová, J., & Ježek, S. (2015). Z posluchárny za katedru: Mocenské vztahy ve výuce studentů učitelství. Brno: Munipress.
http://dx.doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-8097-2015



Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}