1/1998 -
(CZ) Jaké jsou postoje žáků a studentů ke škole a edukační realitě?
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Výzkumné sdělení Research Report
(CZ) Jaké jsou postoje žáků a studentů ke škole a edukační realitě?
(EN) What is the attitude of pupils and students towards school and educational reality?
Strana / Page: 54-66
Autor / Author: Chráska, M.
Klíčová slova / Key words: postoje, edukační realita, sémantický diferenciál, pojmové indikátory, měřeni, reliabilita, validita, hodnocení indikátorů, náročnost indikátorů, aktivita indikátorů, výsledky práce škol, faktorová analýza
Anotace: Autor / Author: Chráska, M.
Klíčová slova / Key words: postoje, edukační realita, sémantický diferenciál, pojmové indikátory, měřeni, reliabilita, validita, hodnocení indikátorů, náročnost indikátorů, aktivita indikátorů, výsledky práce škol, faktorová analýza
Stať uvádí některé výsledky výzkumu, který se zabýval měřením postojů žáků a studentů ke škole a dalším prvkům edukační reality. Je popisován systém měření pomoci sémantického diferenciálu a analyzovány některé výsledky výzkumu. Pozornost je věnována zejména rozdílům zjištěným mezi jednotlivými skupinami respondentů.
Annotation:
The study presents the results of research dealing with measurements of pupils and students’ attittudes towards school and other features of educational reality. The system of measurements by means of semantic differential is described and a detail analysis of the research results is displayed. Special attention has been devoted to the differences in scores of individual groups oftestees.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: