(CZ) Kooperativní učení z hlediska výzkumu, učitele i žáka
(EN) Implications of cooperative learning for researchers, teachers and learners
Autor / Author: Nevin, A., Thousand, J.
Klíčová slova / Key words: kooperativní učení, učení ve skupině, strategie výuky
Sdělení vychází z teorie i výzkumů kooperativního učeni, které ukazuji na vyšší úspěšnost v učeni, větší rozvoj myšlení a pozitivní změny v interpersonálnich vztazích mezi žáky tam, kde se zavádí kooperativní učeni ve skupinách. Vedle výčtu základních prvků kooperativního učení podává i praktická doporučení k aplikaci kooperativních metod učení ve školní třídě.
Annotation:
The article is based on the theory and research in cooperative learning, confirming higher achievement as well as higher-level reasoning and positive changes in interdependence when the cooperative learning groups are disigned. After the list of basic elements of cooperatie learning, practical recommendations concerning the implementation of cooperative learning methods in the classroom follow.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: