Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2002 -
Studie Studies

(CZ) Medzi materskou a základnou školou: čo deti očakávajú od školy
(EN) Between the kindergarten and elementary school: what children expect from school

Strana / Page: 337-345
Autor / Author: Pupala, B., Branická, M.
Klíčová slova / Key words: škólkar, rola školáka, učenie a hra, diskurz o škole


Anotace:

Pred vstupom do školy deti disponujú určitou Strukturou představ o škole, o jej socializačnej funkcii a o nárokoch, ktoré bude škola na ne klásť. Na základe týchto predstáv si deti vytvárajú obraz ideálneho školáka a budujú svoj počiatočný (v zásadě pozitivny) vzťah ku škole. Na základe analýzy empirických údajov text ukazuje, aký obraz školy deti artikulujú a čo je obsahom ich očakávaní voči škole v jej podstatných aspektoch (rola školáka, školské učenie, obsah vzdelávania, postavenie učitelky a pod.). Dětské výpovede svojim spósobom odrážajú aktuálny diskurz o škole v sociálnom priestore deti, pričom tento diskurz možno chápat‘ ako zdroj utvárania konkrétného vztahu к škole v požitivnom vymedzeni.



Annotation:

Before their entry to elementary schools, children possess a certain structure of notions about the school, about its socializing function and the demands that the school will put on them. Based on these notions, children create an image of an ideal school-child and form their initial (generally positive) relationship to school. As a result of an analysis of empirical data, the text shows what image of school children articulate and what are the contents of their expectations as to school in its substantial aspects (the role of a school-child, the education process, the contents of education, the status of a teacher etc.). Children‘s views in their own way reflect the current discourse on school in the social sphere of children. It is possible to understand this discourse as a source of formation of a particular relationship towards school in a positive delimitation.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}