Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
6/1966 -
Studie Studies

(CZ) Problémy aplikace kybernetiky na jazykové vyučování
(EN) Problems of Applying Cybernetics to Language Teaching

Strana / Page: 666-678
Autor / Author: Skoupil, Z.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

In applying cybernetic knowledge to the teaching process — which the author links up with the principles of programmed instruction — it is most essential to inquire into the problems involved in creating models. In a way, a programme of instruction can be regarded as a picture of the process during which the subject acquires the language, and as such it must have, — theoretically at least — a possibility of formally recording this picture by means of a mathematical or formally logical apparatus. If it is not so, then the programme does not meet the requirement of regeneration and individualisation of instruction, and one can hardly speak of applying cybernetics to the teaching process. Therefore the efforts of present day linguistics to arrive at an exact description of the language system are important for programming language teaching. Even though the greatest completeness and coherence have so far been achieved by means of the theory of generative grammars only in formally describing the speaker’s ability to make up certain — as far as the system is concerned — correctly formed sentences (linguistic competence), there are also attempts to create mathematical models of the process during which the speaker uses the language for communication (linguistic performance) and then of the process during which the subject acquires the language (language acquisition). Models of this type are of immediate importance for a general picture of the processes of language teaching which must be appraised just in connection with the cybernetic approach to instruction.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}