Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/1964 -
K současným problémům školství a pedagogiky Contemporary Problems of Education and Pedagogics

(CZ) K aktuálním otázkám mimotřídní výchovy
(EN) On the Current Questions of After-School Education

Strana / Page: 269-284
Autor / Author: Opata, R.
Klíčová slova / Key words:


Anotace:

Annotation:

Two questions are of great importance for the development of the theory and practice of after-school education provided by school clubs and schools with all day care: 1. The definition of the position of after-school education as one of the forms of the educational process. Above all, it is a matter of pointing out its specific features with regard to the other forms, and, especially, of finding out basic relationships between after-school education and classroom instruction. The present stage of development in this educational field calls for a definition of the theory of after-school education as a subject and an elaboration of its structure substantiated by logical reasons. 2. An elaboration of the basic conception of the subject-matter of after school education, as there is a great difference of opinion regarding both its theory and practice. In working out the concrete subject-matter the following sources may serve as a basis: the requirements of the educational system of the Pioneer (Children’s) Organisation of the Czechoslovak Union of Youth, the uniform syllabus for P. T., the syllabus for educational work, the requirements for awarding individual ≫badges≪ and the school curriculum. The result of the elaboration must be a well-thought out system of afterschool education, which will, in a decisive manner, promote an all-round development of the pupils. Further qualitative development of after-school education in school clubs and schools with all-day care is conditioned by the elaboration of a scientific theory of after-school education as well as by a theoretical elaboration and realisation of the subject matter of after-school education in practice.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}