(CZ) Screening v pedagogické psychologii
(EN) Screening in the educational psychology
Autor / Author: Mareš, J.
Klíčová slova / Key words: pedagogická psychologie, diagnostika, screening, počítač
Práce řeší problém, jak postupovat, aby bylo možné včas a spolehlivě zachytit jedince, kteří se liší od běžné populace žáků či učitelů. Konfrontováním lékařské a pedagogicko-psychologiclcé diagnostiky se dospívá ke stanovení specifických rysů pedagogicko-psychologické diagnostiky. Těžiště práce je metoda screeningu. Definuje se sám pojem, funkce a podoby screeningu. Uvádějí se kritéria, jimiž se výběr osob řídí, vymezují se základní vlastnosti screeningové metody. Diskutují se metodické problémy spojené s použitím více screeningových metod najednou s využitím počítačů.
Annotation:
Screening is a specific compound of the educationally psychological diagnostics. So far our educational psychology has not dealt with it more deeply. In the submitted study the knowledge of the medical screening was exploited and an experiment was made to outline foundations for making it possible to develop the educationally psychological screening. A number of open problems have been drawn attention to, starting with the intuitive solving of screening in the daily school practise and ending with the screening calculations.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: