Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
4/2014 -
Výzkumná studie Research-orientated Study

Page: 407-421
Author: Dvořáčková, A., Šulcová, M., Jirásek, I.
Key words: experiential education, qualification (degree) work, journal publications. typology of research methods

Annotation:

This article’s main theme is an analysis of accessible published degree work and contributions in education journals with a focus on what is known as “experiential education”. We start by introducing the concept of experiential education and trying to define it. We then turn to the analysis of student degree work (masters, doctoral examination work and dissertations) and look specifically at the methodology and particular research tools used. Together with the qualification work we analyse articles published in selected Czech educational journals – Pedagogika, e-Pedagogium, Pedagogická orientace, Gymnasion – likewise with a focus on experiential pedagogy. Our aim is to analyse the methodological techniques exploited in Czech experiential education as presented in the student degree work and in the articles.
Overall we analysed 1,088 student works, 107 of which met the criteria that we had chosen and related to the field of experiential pedagogy. Of these 76 were empirical in research character. Because the overwhelming majority of these works used their own questionnaires or survey questions as research tools, and also interviews and observation, this methodology has only minimal potential for future studies in the field of experiential education. 7 authors used standardized tools for their research. We list these in the text.
We analysed a total of 336 articles from the selected educational journals, and of these only 6 met our chosen criteria and related to “experiential education”. None of them contained empirical research, and so there was no methodology or research instrument. Unlike in the case of the student qualification works we registered no increased interest yet in the theme in the educational journals.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}