Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
4/2015 -
Metodologická studie Methodological Paper

Page: 413-433
Author: Uličná, K.
Key words: YOGA questionnaire, intercultural communicative competence, psychometric

Annotation:

The aim of the methodological study is to present the adaptation and psychometric properties of a Czech version of a questionnaire focused on the assessment of intercultural communicative competence to a Czech professional public. This is the YOGA questionnaire developed by a team led by prof. Alvino Fantini in the USA. The questionnaire is an exceptionally valuable instrument because of its clearly defined theoretical rationale as well as its availability. We thus decided to present the process of creation of the Czech version and its qualitative and quantitative verification with the aim of characterising its parameters in the Czech environment. The questionnaire return rate was 78 %. Availability sampling was applied. Analytical procedures were made in the IBM SPPS Statistics version 21, namely exploratory factor analysis, Pearson correlation coefficients and Cronbach’s alpha. The results were quite positive regarding the quality of the YOGA questionnaire.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}