Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/2016 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) K pedagogickým cestám pro efektivní soužití všech ve společnosti
(EN) Pedagogical Paths to the Effective Coexistence of Everyone in Society

Strana / Page: 51-72
Autor / Author: Rýdl, K.
Klíčová slova / Key words: školství, vzdělávání, výchova, reformní pedagogika, individualizace, sociálně ekonomické zájmy, rozvoj osobnosti
school system, education, upbringing, reform pedagogics, individualisation, socio-economic interests, personality development

Anotace:

Autor nabízí interdisciplinární pohled na problematiku dosavadních pokusů o vyřešení vzdělávací reformy v duchu dobově aktuálních potřeb společnosti, přičemž byly zdůrazňovány zejména potřeby sociálně ekonomické a politicko-ideologické, nikoliv personální osobnostní. Autor poskytuje argumenty pro poznání snah o reformu vzdělávání a výchovy ve prospěch celé společnosti právě na základě orientace na jedince a podporu jeho možnosti individuálního rozvoje. Článek je pojat jako hledání kořenů dnešních představ o komplexním řešení vzdělávací reformy, které nabízí dosavadní, často v minulosti přehlížené, zkušenosti různých koncepcí (ne)systémových změn s ohledem na vědecky podložené poznatky podporující osobnostně orientovaný směr výchovy a vzdělávání.



Annotation:

The author offers an interdisciplinary view on the question of the educational reforms to date that have sought to meet the present-day needs of society but have prioritised socio-economic and political-ideological needs and not personal - personality needs. The author argues for an approach to educational reform based precisely on orientation to the individual and support for his individual developmental potential. The article is conceived a search for the roots of modern views on comprehensive educational reform that offer experience, often overlooked in the bast, of different conceptions of (un)systemic changes with an eye to scientifically supported findings supporting the personality-orientated direction of upbringing and education.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}