Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
5/2016 -
Teoretická studie Theoretical Paper

(CZ) Výukové situace rozvíjející kompetenci k řešení problémů: teoretický model jako východisko pro analýzu výuky
(EN) Teaching Situations that Develop Competences in Problem-Solving: A theoretical model as the starting-point for the analysis of teaching

Strana / Page: 530-548
Autor / Author: Češková, T.
Klíčová slova / Key words: výuková situace, problémově orientovaná výuková situace, učební úloha, problémově orientovaná učební úloha, kompetence k řešení problémů
teaching situation, problem-orientated teaching situation, learning exercise/task, problem learning task, competence in problem-solving

Anotace:

Akcent na rozvíjení kompetencí coby hlavních cílů vzdělávání lze chápat jako příležitost k posílení konstruktivistických principů ve výuce. Rozvíjení kompetence k řešení problémů inklinuje ke konstruktivistickému přístupu ze své podstaty. Cílem prezentované teoretické studie je představit model ideální výukové situace, v níž je kompetence k řešení problémů u žáků rozvíjena. Taková situace vychází z problémově orientovaného učení, v jejím jádru stojí učební úloha obsahující neúplně strukturovaný problém. V popisovaném modelu se odráží východiska popsaná v úvodní části studie. Model je v logice našeho vnímání výukové situace rozdělen do tří oblastí – jádra, vnějších a vnitřních situačních okolností. Jádro tvoří problémově orientované učební úlohy. Vnitřní situační okolnosti tvoří psychodidaktická transformace reprezentovaná činnostmi učitele a kognitivní transformace, již tvoří činnosti žáků. Vnější situační okolnosti pak popisují to, s čím učitel i žáci do celého procesu vstupují a co je třeba zohlednit. Pomocí teoretického modelu lze popsat nejen aktuální stav, ale zároveň získat podporu v tom, na co je možné zaměřit pozornost při sestavování problémově orientované učební úlohy i v čem jsou nejčastější chyby při využívání výukových situací, které kompetenci k řešení problémů rozvíjejí, ve výuce.



Annotation:

Accent on the development of competences as main goals of education may be regarded as an opportunity to strengthen constructivist principles in teaching. The development of competences for problem-solving inclines to constructivist principle by its very nature. The goal of this theoretical study is to present a model of an ideal teaching situation in which problem-solving competence is developed in the pupils. A situation of this kind must be based on problem-orientated learning, the core of which is a learning task containing a problem that is not completely structured. The starting-points set out in the introductory part of the study are reflected in the model then described. Following the logic of our conception of the teaching situation the model is divided into three areas – core, external and internal situational circumstances. The core consists of the problem-orientated learning exercises/tasks. The internal situational circumstances are formed by the psycho-didactic transformation represented by the activities of the teacher and the cognitive transformation created by the activities of the pupils. The external situational circumstances describe that which the teacher and pupils have brought with them into the whole process and needs to be consciously brought to light. Using the theoretical model we can not only describe the present state of affairs but at the same time improve understanding of what our focus should be in putting together problem-centred learning tasks, and diagnosing the most frequent mistakes in the exploitation of teaching situations that develop competences in problem-solving.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:

Achilles, C. M., & Hoover, S. P. (1996). Exploring problem-based learning (PBL) in grades 6–12. Paper presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association, Tuscaloosa.
PMid:8614049

Barrows, H. S. (1996). Problem-based learning in medicine and beyond: A brief overview. New Directions for Teaching and Learning, 68, 3–12.
https://doi.org/10.1002/tl.37219966804

Barrows, H. S., & Tamblyn, R. M. (1980). Problem-based learning: An approach to medical education. New York: Springer.

Češková, T. (2014). Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy: návrh výzkumného nástroje. In K. Pešková, T. Janko, M. Lupač, K. Ševčík, T. Doležal, J. Moravec, ... T. Češková, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a výzkumná zjištění (s. 94–114). Brno: Masarykova univerzita.

Čížková, V. (2002). Příspěvek k teorii a praxi problémového vyučování. Pedagogika, 52(4), 415–430.

Delisle, R. (1997). How to use problem-based learning in the classroom. Alexandria: Association for Supervision & Curriculum Development.

Dolmans, D. H. J. M., De Grave, W., Wolfhagen, I. H. A. P., & Van Der Vleuten, C. P. M. (2005). Problem-based learning: Future challenges for educational practice and research. Medical Education, 39(7), 732–741.
https://doi.org/10.1111/j.1365-2929.2005.02205.x
PMid:15960794

Drake, K. N., & Long, D. (2009). Rebecca´s in the dark: A comparative study of problem-based learning and direct instruction / experimential learning in two 4th grade classrooms. Journal of Elementary Science Education, 21(1), 1–16.
https://doi.org/10.1007/BF03174712

Eco, U. (2004). Meze interpretace. Praha: Karolinum.

Edens, K. M. (2000). Preparing for the 21st century through problem-based learning. College Teaching, 48(2), 55–60.
https://doi.org/10.1080/87567550009595813

Engeström, Y. (2014). Learning by expanding: An activity – theoretical approach to developmental research. Cambridge: Cambridge University Press.
https://doi.org/10.1017/CBO9781139814744

Gallagher, S. A., Sher, B. T., Stepien, W. J., & Workman, D. (1995). Implementing problem‐based learning in science classrooms. School Science and Mathematics, 95(3), 136–146.
https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1995.tb15748.x

Gallagher, S. A., & Stepien, W. J. (1996). Content acquisition in problem-based learning: Depth versus breadth in American studies. Journal for the Education of the Gifted, 19(3), 257–275.
https://doi.org/10.1177/016235329601900302

Hartl, P., & Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník. Praha: Portál.

Helmke, A. (2009). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalität: Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze-Velber: Klett.

Hmelo-Silver, C. E., & DeSimone, C. (2013). Problem-based learning: An instructional model of collaborative learning. In C. E. Hmelo-Silver, C. A. Chinn, C. K. K. Chan, & A. M. O'Donnell (Eds.), The international handbook of collabortative learning (s. 370–385). New York: Routledge.

Hung, W. (2011). Theory to reality: A few issues in implementing problem-based learning. Education Technology Research and Development, 59(4), 529–552.
https://doi.org/10.1007/s11423-011-9198-1

Hung, W., Jonassen, D. H., & Liu, R. (2007). Problem-based learning. In J. M. Spector, J. G. van Merriënboer, M. D., Merrill, & M. Driscoll (Eds.), Handbook of research on educational communications and technology (s. 1503–1581). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.

Chi, M. T. H., & Glaser, R. (1985). Problem-solving ability. In R. J. Sternberg (Ed.), Human abilities: An information-processing approach (s. 227–250). New York: Freedman.

Jonassen, D. H. (1997). Instructional design model for well-structured and ill-structured problem-solving learning outcomes. Educational Technology: Research and Development, 45(1), 65–95.
https://doi.org/10.1007/BF02299613

Jonassen, D. H. (2011). Learning to solve problems: A handbook for designing problem-solving learning environments. New York: Routledge.

Kaščák, O., & Pupala, B. (2009). Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus.

Kličková, M. (1989). Problémové vyučování ve školní praxi. Praha: SPN.

Klieme, E., Maag-Merki, K., & Hartig, J. (2010). Kompetence a jejich význam ve vzdělávání. Pedagogická orientace, 20(1), 104–119.

Knecht, P. (2014). Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce zeměpisu. Brno: Masarykova univerzita.
https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7652-2014

Knecht, P., Janík, T., Najvar, P., Najvarová, V., & Vlčková, K. (2010). Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. Orbis scholae, 4(3), 37–62.

Lokajíčková, V. (2015). Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu. (Disertační práce). Brno: PdF MU.

Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.

Maťuškin, A. M. (1973). Problémové situácie v myslení a vyučování. Bratislava: SPN.

Moust, J. H. C., Berkel Van, H. J. M., & Schmidt, H. G. (2005). Signs of erosion: Reflection on three decades of problem-based learning at Maastricht University. Higher Education, 50(4), 665–683.
https://doi.org/10.1007/s10734-004-6371-z

Najvar, P., Najvarová, V., Janík, T., & Šebestová, S. (2011). Videostudie v pedagogickém výzkumu. Brno: Paido.
PMCid:PMC3122388

OECD. (2004). Learning for tomorrow's world – first measures of cross-curricular skills from PISA 2003. Paris: OECD.

Okoń, W. (1966). K základům problémového učení. Praha: SPN.
PMid:5911392

Pelikán, J. (1995). Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis.

Roth, K. J., Druker, S. L., Garnier, H. E., Lemmens, M., Chen, C., Kawanaka, T., … Warvi, D. (2006). Teaching science in five countries: Results from the TIMSS 1999 video study. Washington: U.S. Government Printing Office.

Savin-Baden, M., & Howell Major, C. (2004). Foundations of problem-based learning. Berkshire: McGraw-Hill Education.

Seel, N. M. (1981). Lernaufgaben und Lernprozesse. Stuttgart: Kohlhammer.
PMid:7278072

Segers, M. (1997). An alternative for assessing problem-solving skills: The overall test. Studies in Educational Evaluation, 23(4), 373–398.
https://doi.org/10.1016/S0191-491X(97)86216-5

Schmidt, H. G. (1983). Problem-based learning: rationale and description. Medical Education, 17(1), 11–16.
https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.1983.tb01086.x
PMid:6823214

Schmidt, H. G., & Moust, J. H. (1998). Factors affecting small-group tutorial learning: A review of research. In D. H. Evensen & C. E. Hmelo (Eds.), Problem-based learning: A research perspective on learning interactions (s. 19–52). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.

Slavík, J., Dytrtová, K., & Fulková, M. (2010). Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, 60(3–4), 223–241.

Slavík, J., & Janík, T. (2012). Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení. Pedagogika, 62(3), 262–286.

Sternberg, R. (2009). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.

Sternberg, R. J., & Frensch, P. A. (Eds.). (1991). Complex problem solving: Principles and mechanisms. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates

Strouhal, M. (2014). O povaze pedagogické teorie aneb Jak chápat výchovné ideály. Pedagogika, 64(4), 367–382.

Štech, S. (2009). Zřetel k učivu a problém dvou modelů kurikula. Pedagogika, 59(2), 105–115.

Štech, S. (2013). Když je kurikulární reforma evidence-less. Pedagogická orientace, 23(5), 615–633.
https://doi.org/10.5817/PedOr2013-5-615

Taylor, D., & Miflin, B. (2008). Problem-based learning: Where are we now? Medical Teacher, 30(8), 742–763.
https://doi.org/10.1080/01421590802217199
PMid:18946818

Tchibozo, G. (2011). Emergence and outlook of competence-based education in European education systems: An overview. Education, Knowledge and Economy, 4(3), 193–205.

Torp, L., & Sage, S. (2002). Problems as possibilities: problem-based learning for K-16 education. Alexandria: Association for Supervision & Curriculum Development.
PMCid:PMC1769671

Turek, I. (1982). O problémovom vyučovaní. Bratislava: SPN.
PMCid:PMC347460

Vaculová, I., Trna, J., & Janík, T. (2008). Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky. Pedagogická orientace, 18(4), 35–56.

Willbergh, I. (2015). The problems of competence" and alternatives from the Scandinavian perspective of Bildung. Journal of Curriculum Studies, 41(3), 334–354.
https://doi.org/10.1080/00220272.2014.1002112

Zhang, M., Parker, J., Eberhardt, J., & Passalacqua, S. (2011). "What's so terrible about swallowing an apple seed?" Problem-based learning in kindergarten. Journal of Science Education and Technology, 20(5), 468–481.
https://doi.org/10.1007/s10956-011-9309-0

Zumbach, J., Kumpf, D., & Koch, S. (2004). Using multimedia to enhance problem-based learning in elementary school. Information Technology in Childhood Education Annual, 2004(1), 25–37.


Achilles, C. M., & Hoover, S. P. (1996). Exploring problem-based learning (PBL) in grades 6–12. Paper presented at the Annual Meeting of the Mid-South Educational Research Association, Tuscaloosa.
PMid:8614049

Barrows, H. S. (1996). Problem-based learning in medicine and beyond: A brief overview. New Directions for Teaching and Learning, 68, 3–12.
https://doi.org/10.1002/tl.37219966804

Barrows, H. S., & Tamblyn, R. M. (1980). Problem-based learning: An approach to medical education. New York: Springer.

Češková, T. (2014). Analýza výukových situací rozvíjejících kompetenci k řešení problémů ve výuce přírodovědy: návrh výzkumného nástroje. In K. Pešková, T. Janko, M. Lupač, K. Ševčík, T. Doležal, J. Moravec, ... T. Češková, Kurikulum základní školy: metodologické přístupy a výzkumná zjištění (s. 94–114). Brno: Masarykova univerzita.

Čížková, V. (2002). Příspěvek k teorii a praxi problémového vyučování. Pedagogika, 52(4), 415–430.

Delisle, R. (1997). How to use problem-based learning in the classroom. Alexandria: Association for Supervision & Curriculum Development.

Dolmans, D. H. J. M., De Grave, W., Wolfhagen, I. H. A. P., & Van Der Vleuten, C. P. M. (2005). Problem-based learning: Future challenges for educational practice and research. Medical Education, 39(7), 732–741.
https://doi.org/10.1111/j.1365-2929.2005.02205.x
PMid:15960794

Drake, K. N., & Long, D. (2009). Rebecca´s in the dark: A comparative study of problem-based learning and direct instruction / experimential learning in two 4th grade classrooms. Journal of Elementary Science Education, 21(1), 1–16.
https://doi.org/10.1007/BF03174712

Eco, U. (2004). Meze interpretace. Praha: Karolinum.

Edens, K. M. (2000). Preparing for the 21st century through problem-based learning. College Teaching, 48(2), 55–60.
https://doi.org/10.1080/87567550009595813

Engeström, Y. (2014). Learning by expanding: An activity – theoretical approach to developmental research. Cambridge: Cambridge University Press.
https://doi.org/10.1017/CBO9781139814744

Gallagher, S. A., Sher, B. T., Stepien, W. J., & Workman, D. (1995). Implementing problem‐based learning in science classrooms. School Science and Mathematics, 95(3), 136–146.
https://doi.org/10.1111/j.1949-8594.1995.tb15748.x

Gallagher, S. A., & Stepien, W. J. (1996). Content acquisition in problem-based learning: Depth versus breadth in American studies. Journal for the Education of the Gifted, 19(3), 257–275.
https://doi.org/10.1177/016235329601900302

Hartl, P., & Hartlová, H. (2000). Psychologický slovník. Praha: Portál.

Helmke, A. (2009). Unterrichtsqualität und Lehrerprofessionalität: Diagnose, Evaluation und Verbesserung des Unterrichts. Seelze-Velber: Klett.

Hmelo-Silver, C. E., & DeSimone, C. (2013). Problem-based learning: An instructional model of collaborative learning. In C. E. Hmelo-Silver, C. A. Chinn, C. K. K. Chan, & A. M. O'Donnell (Eds.), The international handbook of collabortative learning (s. 370–385). New York: Routledge.

Hung, W. (2011). Theory to reality: A few issues in implementing problem-based learning. Education Technology Research and Development, 59(4), 529–552.
https://doi.org/10.1007/s11423-011-9198-1

Hung, W., Jonassen, D. H., & Liu, R. (2007). Problem-based learning. In J. M. Spector, J. G. van Merriënboer, M. D., Merrill, & M. Driscoll (Eds.), Handbook of research on educational communications and technology (s. 1503–1581). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.

Chi, M. T. H., & Glaser, R. (1985). Problem-solving ability. In R. J. Sternberg (Ed.), Human abilities: An information-processing approach (s. 227–250). New York: Freedman.

Jonassen, D. H. (1997). Instructional design model for well-structured and ill-structured problem-solving learning outcomes. Educational Technology: Research and Development, 45(1), 65–95.
https://doi.org/10.1007/BF02299613

Jonassen, D. H. (2011). Learning to solve problems: A handbook for designing problem-solving learning environments. New York: Routledge.

Kaščák, O., & Pupala, B. (2009). Výchova a vzdelávanie v základných diskurzoch. Prešov: Rokus.

Kličková, M. (1989). Problémové vyučování ve školní praxi. Praha: SPN.

Klieme, E., Maag-Merki, K., & Hartig, J. (2010). Kompetence a jejich význam ve vzdělávání. Pedagogická orientace, 20(1), 104–119.

Knecht, P. (2014). Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů v učebnicích a ve výuce zeměpisu. Brno: Masarykova univerzita.
https://doi.org/10.5817/CZ.MUNI.M210-7652-2014

Knecht, P., Janík, T., Najvar, P., Najvarová, V., & Vlčková, K. (2010). Příležitosti k rozvíjení kompetence k řešení problémů ve výuce na základních školách. Orbis scholae, 4(3), 37–62.

Lokajíčková, V. (2015). Příležitosti k rozvíjení kompetence k učení ve výuce zeměpisu. (Disertační práce). Brno: PdF MU.

Maňák, J., & Švec, V. (2003). Výukové metody. Brno: Paido.

Maťuškin, A. M. (1973). Problémové situácie v myslení a vyučování. Bratislava: SPN.

Moust, J. H. C., Berkel Van, H. J. M., & Schmidt, H. G. (2005). Signs of erosion: Reflection on three decades of problem-based learning at Maastricht University. Higher Education, 50(4), 665–683.
https://doi.org/10.1007/s10734-004-6371-z

Najvar, P., Najvarová, V., Janík, T., & Šebestová, S. (2011). Videostudie v pedagogickém výzkumu. Brno: Paido.
PMCid:PMC3122388

OECD. (2004). Learning for tomorrow's world – first measures of cross-curricular skills from PISA 2003. Paris: OECD.

Okoń, W. (1966). K základům problémového učení. Praha: SPN.
PMid:5911392

Pelikán, J. (1995). Výchova jako teoretický problém. Ostrava: Amosium servis.

Roth, K. J., Druker, S. L., Garnier, H. E., Lemmens, M., Chen, C., Kawanaka, T., … Warvi, D. (2006). Teaching science in five countries: Results from the TIMSS 1999 video study. Washington: U.S. Government Printing Office.

Savin-Baden, M., & Howell Major, C. (2004). Foundations of problem-based learning. Berkshire: McGraw-Hill Education.

Seel, N. M. (1981). Lernaufgaben und Lernprozesse. Stuttgart: Kohlhammer.
PMid:7278072

Segers, M. (1997). An alternative for assessing problem-solving skills: The overall test. Studies in Educational Evaluation, 23(4), 373–398.
https://doi.org/10.1016/S0191-491X(97)86216-5

Schmidt, H. G. (1983). Problem-based learning: rationale and description. Medical Education, 17(1), 11–16.
https://doi.org/10.1111/j.1365-2923.1983.tb01086.x
PMid:6823214

Schmidt, H. G., & Moust, J. H. (1998). Factors affecting small-group tutorial learning: A review of research. In D. H. Evensen & C. E. Hmelo (Eds.), Problem-based learning: A research perspective on learning interactions (s. 19–52). Mahwah: Lawrence Erlbaum Associates.

Slavík, J., Dytrtová, K., & Fulková, M. (2010). Konceptová analýza tvořivých úloh jako nástroj učitelské reflexe. Pedagogika, 60(3–4), 223–241.

Slavík, J., & Janík, T. (2012). Kvalita výuky: obsahově zaměřený přístup ke studiu procesů vyučování a učení. Pedagogika, 62(3), 262–286.

Sternberg, R. (2009). Kognitivní psychologie. Praha: Portál.

Sternberg, R. J., & Frensch, P. A. (Eds.). (1991). Complex problem solving: Principles and mechanisms. Hillsdale: Lawrence Erlbaum Associates

Strouhal, M. (2014). O povaze pedagogické teorie aneb Jak chápat výchovné ideály. Pedagogika, 64(4), 367–382.

Štech, S. (2009). Zřetel k učivu a problém dvou modelů kurikula. Pedagogika, 59(2), 105–115.

Štech, S. (2013). Když je kurikulární reforma evidence-less. Pedagogická orientace, 23(5), 615–633.
https://doi.org/10.5817/PedOr2013-5-615

Taylor, D., & Miflin, B. (2008). Problem-based learning: Where are we now? Medical Teacher, 30(8), 742–763.
https://doi.org/10.1080/01421590802217199
PMid:18946818

Tchibozo, G. (2011). Emergence and outlook of competence-based education in European education systems: An overview. Education, Knowledge and Economy, 4(3), 193–205.

Torp, L., & Sage, S. (2002). Problems as possibilities: problem-based learning for K-16 education. Alexandria: Association for Supervision & Curriculum Development.
PMCid:PMC1769671

Turek, I. (1982). O problémovom vyučovaní. Bratislava: SPN.
PMCid:PMC347460

Vaculová, I., Trna, J., & Janík, T. (2008). Učební úlohy ve výuce fyziky na 2. stupni základní školy: vybrané výsledky CPV videostudie fyziky. Pedagogická orientace, 18(4), 35–56.

Willbergh, I. (2015). The problems of competence" and alternatives from the Scandinavian perspective of Bildung. Journal of Curriculum Studies, 41(3), 334–354.
https://doi.org/10.1080/00220272.2014.1002112

Zhang, M., Parker, J., Eberhardt, J., & Passalacqua, S. (2011). "What's so terrible about swallowing an apple seed?" Problem-based learning in kindergarten. Journal of Science Education and Technology, 20(5), 468–481.
https://doi.org/10.1007/s10956-011-9309-0

Zumbach, J., Kumpf, D., & Koch, S. (2004). Using multimedia to enhance problem-based learning in elementary school. Information Technology in Childhood Education Annual, 2004(1), 25–37.



Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}