Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2017 (INT) -
Teoretická studie Theoretical Paper

(CZ) Sprache, Ideal und Wirklichkeit: Beobachtungen aus der Geschichte der Lehrerbildung
(EN) Sprache, Ideal und Wirklichkeit: Beobachtungen aus der Geschichte der Lehrerbildung

Strana / Page: 367-394
Autor / Author: OELKERS, J.
Klíčová slova / Key words: history of teacher education, ideals and idealization, teachers as persons, pedagocial expectations, aims of schools, panaceas
history of teacher education, ideals and idealization, teachers as persons, pedagocial expectations, aims of schools, panaceas

Anotace:

Most educators and many politicians consider teacher education to be the key for schools reforms. History of teachers education shows most notably a history of permanent idealization, great expectations and only small effects. The article uses german sources of 19th century to reconstruct some parts of this history and especially the emergence of an ideal language to phrase and embed expecations that are still vivid today. Students want to be ideal teachers, society expects perfect ootcomes and teacher education cannot help but forster these expectation as long as it follows the paths of its own history.



Annotation:

Most educators and many politicians consider teacher education to be the key for schools reforms. History of teachers education shows most notably a history of permanent idealization, great expectations and only small effects. The article uses german sources of 19th century to reconstruct some parts of this history and especially the emergence of an ideal language to phrase and embed expecations that are still vivid today. Students want to be ideal teachers, society expects perfect ootcomes and teacher education cannot help but forster these expectation as long as it follows the paths of its own history.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}