Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/2006 (MONO) -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Studentské portfolio jako zdroj poznání postojů začínajících studentů učitelství
(EN) The Student Portfolio as a Source for Understanding the Attitudes of BeginnerStudents of Teaching

Strana / Page: 45-57
Autor / Author: Svatoš, T.
Klíčová slova / Key words: pregraduálni učitelská příprava, studentské portfolio, začínající student učitelství, reflexe a sebereflexe, individualizace, kvalitativní a kvantitativní výzkum


Anotace:

Stať pojednává o tzv. studentském portfoliu a jeho významu pro pregraduálni učitelské vzdělávání. Je specificky zaměřena na semiprofesni skupinu začínajících studentů učitelství, pro něž je studentské portfolio nástrojem reflexe v širším osobním i profesionalizačnim kontextu. Pro instituci učitelského vzděláváni jsou data, získaná analýzou portfolii, významným zdrojem poznání. Datové zpracováni dává odpovědi na otázky: kdo jsou začínající studenti učitelství, jak prožívají profesionalizačni start, o čem dnes i v časovém výhledu uvažují. Téma je dílčím pokusem o inovaci učitelského vzdělávání z pozice edukovanélio jedince.



Annotation:

The article is concerned with what is known as the „student portfolio“ and its important for pre-graduate teacher education. It focuses specifically on the semi-professional group of student teachers at the first level of teaching, for whom the student portfolio is a tool of reflection in the wider personal and professionalisation context. For teacher training institutions the data to be gained from analysis of portfolios constitute an important source of knowledge and understanding. Processing this data offers answers to the questions: who are beginner students of education? How do they experience the start of the professionalising process? What are they thinking about today and for the foreseeable future? The theme is a contribution to innovative reform of teacher training based on the angle



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Spravovat dodavatele Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}