Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
4/2006 (MONO) -
Studie Studies

(CZ) E-learning a vzdělávání - Několik pohledů na problematiku e-learningu
(EN) E-Learning and Education. Some views on the theme of e-learning

Strana / Page: 335-347
Autor / Author: Zounek, J.
Klíčová slova / Key words: e-learning, blended learning, ICT. teorie, školská politika, učeni, výzkum


Anotace:

Studie se zabývá problematikou e-learningu. kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak ýchodiskům e-learningu - oblasti pedagogicko-didaktické a oblasti technologické, tak i vymezeni dvou klíčových pojmů - e-learning a blended learning. Zmíněn je rovněž okruh školské politiky na národní i mezinárodni úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj e-learningu. Na silné a slabé stránky e-learningu se orientuje poslední část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používáni ICT ve vzděláváni. V rámci studie je rovněž poukazováno na některé možné oblasti pedagogického výzkumu.



Annotation:

The article is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational- didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning a blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is this that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential avenues of development and potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}