(CZ) E-learning a vzdělávání - Několik pohledů na problematiku e-learningu
(EN) E-Learning and Education. Some views on the theme of e-learning
Autor / Author: Zounek, J.
Klíčová slova / Key words: e-learning, blended learning, ICT. teorie, školská politika, učeni, výzkum
Studie se zabývá problematikou e-learningu. kterou nahlíží z několika perspektiv. Pozornost je věnována jak ýchodiskům e-learningu - oblasti pedagogicko-didaktické a oblasti technologické, tak i vymezeni dvou klíčových pojmů - e-learning a blended learning. Zmíněn je rovněž okruh školské politiky na národní i mezinárodni úrovni, protože ta vytváří široký rámec nejenom pro současné aktivity, ale i pro budoucí rozvoj e-learningu. Na silné a slabé stránky e-learningu se orientuje poslední část, která naznačuje možné cesty rozvoje i případné bariéry v používáni ICT ve vzděláváni. V rámci studie je rovněž poukazováno na některé možné oblasti pedagogického výzkumu.
Annotation:
The article is concerned with the theme of e-learning, which it approaches from a number of different perspectives. It considers both the starting-points of e-learning - the educational- didactic field and the technological field, and the definition of the two key terms - e-learning a blended learning. It also looks at educational policy at the national and international level, because it is this that creates the broad framework not only for current activities but also for the future development of e-learning. The final section deals with the strong and weak sides of e-learning, indicating potential avenues of development and potential barriers to the use of ICT in education. The article likewise refers to several possible fields of educational research.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: