(CZ) Pojem „inženýrská pedagogika“ a mnohoznačnost jeho výkladu
(EN) The Term „Engineering Technical Teacher Education“ and its Polysemy in Interpretation
Autor / Author: Dobrovská, D.
Klíčová slova / Key words: vzděláváni učitelů technických předmětů, inženýrská pedagogika
Článek předkládá k diskusi odborné veřejnosti definici inženýrské pedagogiky v češtině a angličtině a konstatuje různá úskalí jejího vymezeni. Opírá se o dlouholeté zkušenosti autorky s doplňujícím pedagogickým vzděláváním inženýrů-učitelů technických předmětů a o analýzu příspěvků odborné komunity, které jsou publikované každoročně ve sbornících Mezinárodní společnosti pro inženýrskou pedagogiku.
Annotation:
The article propounds a definition of „engineering technical teacher education“ in Czech and English and discusses the various difficulties of its delimitation. It is based on a long experience of the author with complementary education of engineers-teachers of technical disciplines and on an analysis of articles by members of the professional community published annually in reviews of the International society for engineering technical teacher education.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: