Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
2/2004 -
Přehledová studie Overview Study

Page: 101-128
Author: Mareš, J.; Gavora, P.
Key words:

Annotation:

The review paper consists of five parts. First, a brief characteristic of the main trends in teacher research and classroom interaction and communication research are explained. Then a detailed presentation is provided of the personality theory based on the Leary model of interpersonal behaviour, including its educational implications, as proposed by researches from the University of Utrecht. The third part of the paper describes assessment methods which are based on the theory of teacher interpersonal behaviour, i.e. standardised observation of a teacher and the Questionnaire on Teacher interaction, as used by pupils, headmasters, supervising teachers, etc. The fourth part of the paper summarizes the findings of the research of teacher interpersonal behaviour. Findings are presented of determinants such as gender, ethnicity, years of teaching practice of a teacher, teaching subjects, grades, class composition, classroom social climate, etc. The fifth part discusses the limits of the methods of assessment of the interpersonal behaviour of teachers.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}