Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2004 -
Studie Studies

(CZ) Jazyková propedeutika pro základní školu aneb kudy do evropské multilingvní budoucnosti
(EN) Language Propaedeutic for Elementary Schools, Or, Ways into the European Multilingual Future

Strana / Page: 251-260
Autor / Author: Fenclová, M.
Klíčová slova / Key words: mnohojazyčná Evropa, evropské občanství, jazyková vzdělávací politika, didaktika cizích jazyků, rané učeni cizím jazykům, diverzifikovaná volba cizích jazyků, jazyková propedeutika, komunikativní vstřícnost, metalingvistické kompetence, autonomní učení, výchova k životu v jazykově a kulturně pestré společnosti


Anotace:

Jazyková a kulturní rozmanitost Evropy a kultivováni této rozmanitosti vzdělávacími systémy jso u považovány za důležitou součást výchovy k evropskému občanství. Celosvětový vývoj se však, zdánlivě nezadržitelně, ubírá k unifikaci. Jak tuto skutečnost rejlektuje česká jazyková vzdělávací politika a ja k é podněty přináší didaktika cizích ja zy ků? Článek představuje pojetí tzv. jazykové propedeutiky, která nabízí základním školám konkrétní podoba výchovy k životu v mnohojazyčné a mnohokulturni spole čnosti a k celoživotnímu učení cizím jazykům.



Annotation:

The linguistic and cultural diversity of Europe and its cultivation by educational systems are considered an important component of education towards European citizenship. However, global development proceeds towards unification - inevitably, it seems. How is this fact reflected by the Czech languageeducation policy and what stimuli are brought by the didactics of foreign languages? The article presents the conception of a so-called language propaedeutic which provides elementary schools with a concrete form of education for life in a multi-lingual and multicultural society and to life-long learning of foreign languages.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}