1/2003 -
(CZ) Vzdělávání romských dětí v ČR se zaměřením na přípravné třídy a romské pedagogické asistenty
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Diskuse Discussion
(CZ) Vzdělávání romských dětí v ČR se zaměřením na přípravné třídy a romské pedagogické asistenty
(EN) Vzdělávání romských dětí v ČR se zaměřením na přípravné třídy a romské pedagogické asistenty
Strana / Page: 79-83
Autor / Author: Šotolová, E.
Klíčová slova / Key words: přípravné třídy, romští pedagogičtí asistenti, jazyková bariéra, sociokidturni znevýhodněni, kurzy pro romské asistenty, náplň práce asistenta učitele - vychovatele, interkulturní výchova
Anotace: Autor / Author: Šotolová, E.
Klíčová slova / Key words: přípravné třídy, romští pedagogičtí asistenti, jazyková bariéra, sociokidturni znevýhodněni, kurzy pro romské asistenty, náplň práce asistenta učitele - vychovatele, interkulturní výchova
Řešení školní neúspěšnosti romských žáků je jeden z prvořadých úkolů, kterým se MŠMT ČR zabývá. Zřizováni přípravných tříd a začleňováni romských pedagogických asistentů do vzdělávacího procesu přispívá к úspěšnějšímu absolvováni základních škol žáků jazykově a sociokulturnč znevýhodněných. První přípravná třída byla zřízena ve školním roce 1992/93. Vtémže období se začali v našem školství uplatňovat první romští asistenti. Odstraněni školní neúspěšnosti žáků z minoritních skupin je základním předpokladem profesního uplatnění.
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: