Skip to content
  • About Journal
  • Archive of issues from 1951–2018
  • Search an article
  • Čeština
  • English
1/2003 -
Přehledová studie Overview Study

Page: 55-66
Author: Mareš, J.
Key words:

Annotation:

The survey study consists in three parts. In the first part, problems that relate to reviewing manuscripts adressed to the editorial board of a journal are discussed. Among others, there are such problems as the decision whether to introduce reviewing of all manusripts, whether the reviewer will be anonymous for the author, whether the author will be anonymous for the reviewer, according to what criteria to choose reviewers, according to what criteria to review manuscripts, according to what criteria to assess the quality of the article reviewed etc. The second part deals with the most common reasons that lead to the rejection of a received manuscript. In the case of research studies, the following are the five most frequent reasons: inappropriate statistic methods, exaggerated generalization of the results, an inappropriate diagnostic method, a badly selected sample of persons tested, poorly understandable prose. The third part of the study focuses on ethical aspects of the author‘s work in preparing the manuscript of the article and the ethical aspects of the reviewer‘s assessment of the quality of the manuscript presented to the editorial board for publication.


Článek ke stažení v češtině [PDF]:

Download the article in English [PDF]:

References:

Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Spravovat souhlas s cookies
Abychom poskytli co nejlepší služby, používáme k ukládání a/nebo přístupu k informacím o zařízení, technologie jako jsou soubory cookies. Souhlas s těmito technologiemi nám umožní zpracovávat údaje, jako je chování při procházení nebo jedinečná ID na tomto webu. Nesouhlas nebo odvolání souhlasu může nepříznivě ovlivnit určité vlastnosti a funkce.
Funkční Always active
Technické uložení nebo přístup je nezbytně nutný pro legitimní účel umožnění použití konkrétní služby, kterou si odběratel nebo uživatel výslovně vyžádal, nebo pouze za účelem provedení přenosu sdělení prostřednictvím sítě elektronických komunikací.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro statistické účely. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Manage options Manage services Manage {vendor_count} vendors Read more about these purposes
Zobrazit předvolby
{title} {title} {title}