Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
1/2003 -
Přehledová studie Overview Study

(CZ) Recenzní řízení v časopisech a důvody, proč jsou některé rukopisy odmítány
(EN) The Review Process in journals and the Reasons for Rejection of Certain Manuscripts

Strana / Page: 55-66
Autor / Author: Mareš, J.
Klíčová slova / Key words: redakční práce, rukopis, recenzní řízeni, kritéria posuzování, odmítnutí rukopisu, autorská etika, etika posuzování rukopisů


Anotace:

Přehledová studie sestává ze tři částí. Vprvni se diskutuji problémy, které souvisejí s recenzováním rukopisů došlých do redakce časopisu. Jde mj. o rozhodnutí, zdali zavést recenzováni všech rukopisů, zda bude recenzent pro autora anonymní, bude-li autor pro recenzenta anonymní, podle kterých kritérii vybírat recenzenty, podle kterých kritérii recenzovat rukopisy, podle kterých kritérii posuzovat kvalitu recenzní práce apod. Druhá část je věnována nejčastějším důvodům, které vedou к odmítnutí zaslaného rukopisu. U výzkumných studii figuruji na prvních pěti místech: nevhodné statistické metody, přehnané zobecňováni výsledků, neadekvátní diagnostická metoda, špatně vybraný vzorek osob, obtížně srozumitelný výklad. Třetí část studie se soustřeďuje na etické aspekty autorovy práce při přípravě rukopisu a recenzentova posuzování kvality rukopisu nabídnutého redakci к publikováni.



Annotation:

The survey study consists in three parts. In the first part, problems that relate to reviewing manuscripts adressed to the editorial board of a journal are discussed. Among others, there are such problems as the decision whether to introduce reviewing of all manusripts, whether the reviewer will be anonymous for the author, whether the author will be anonymous for the reviewer, according to what criteria to choose reviewers, according to what criteria to review manuscripts, according to what criteria to assess the quality of the article reviewed etc. The second part deals with the most common reasons that lead to the rejection of a received manuscript. In the case of research studies, the following are the five most frequent reasons: inappropriate statistic methods, exaggerated generalization of the results, an inappropriate diagnostic method, a badly selected sample of persons tested, poorly understandable prose. The third part of the study focuses on ethical aspects of the author‘s work in preparing the manuscript of the article and the ethical aspects of the reviewer‘s assessment of the quality of the manuscript presented to the editorial board for publication.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}