Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
2/2003 -
Výzkumné sdělení Research Report

(CZ) Tvorba a ověření nástrojů kvantitativní diagnostiky prekonceptů a možnosti jejího vyhodnocení
(EN) The Formation and Verification of Tools in Quantitative Diagnostics of Pre-Concepts and the Possibilities of its Evaluation

Strana / Page: 177-189
Autor / Author: Doulík, P., Škoda, J.
Klíčová slova / Key words: prekoncept, kvantitativní diagnostika, popisné kategorie, testováni hypotéz, korelační analýza


Anotace:

Článek se zabývá možnostmi kvantitativní diagnostiky prekonceptů a způsoby jejího vyhodnocení. Pro účely kvantitativní diagnostiky prekonceptů byly vybrány pojmy droga, energie, hoření, hustota, jed, kyselina, plast, radioaktivita, vápno, vzduch. Tyto prekoncepty byly diagnostikovány na úrovni 3., 5., 7. a 9. ročníku základní školy. Kognitivní dimenze prekonceptů byla diagnostikována kognitivním testem, vztahová a významová rovina afektivni dimenze prekonceptů pomoci škálováni a zastrukturováni prekonceptů podle předem připravených zastrukturovacich schémat. V příspěvku jsou dále diskutovány možnosti vyhodnoceni a zobrazeni získaných údajů a testovány předpoklady vztahující se ke změně jednotlivých popisných kategorii prekonceptů v průběhu cíleného školního vzděláváni.



Annotation:

The articlc deals with the possibilities available to quantitative diagnostics of prcconccpts and the ways of its evaluation. For the purposes of quantitative diagnostics of pre-conccpts, the following concepts were chosen: drugs, energy, burning, density, poisons, acids, plastics, radioactivity, lime, air. Their prc-concepts were diagnosed at the level of the 3rd, 5,h, 7,h and 9‘“ Basic School years. The cognitive dimension of prc-concepts was diagnosed by a cognitive test, the relational and meaning-related level of the affective dimension of pre-concepts was diagnosed using scales and structuring of the pre-concepts according to schemes devised in advance. The article equally discusses the possibilities of evaluating and representing the data obtained and tests the prerequisites related to the change of individual descriptive categories of pre-conccpts in the course of goal-directed school education.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}