Rubriky: 4/2002- Studie
Strana: 415-430
Autor: Čížková, V.
Klíčová slova: problémová výuka, problémová učební úloha, diferencovaně řízené řešení problému, vývojový diagram
Anotace: Příspěvek shrnuje v teoretické rovině nejdůležitějši principy problémové výuky realizované prostřednictvím problémových úloh. Jádrem výzkumu prováděného v této oblasti jsou problémové úlohy z biologie pro žáky základní a střední školy, jejichž řešení je modelově rozpracováno do problémového programu vyjádřeného vývojovým diagramem. Tento diagram určený učiteli je návrhem „ mikroregulace „, vyjadřujícím předpokládanou strukturu myšlenkové činnosti žáka a řídící činnosti učitele při řešeni zadané problémové úlohy. Uplatněním programu ve výuce se zvětšuje prostor pro individualizované působení.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura: