1/2001 -
(CZ) A ‚Modern‘ European Education
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References:
Studie Studies
(CZ) A ‚Modern‘ European Education
(EN) A ‚Modern‘ European Education
Strana / Page: 62-69
Autor / Author: Cotton, T., Lamb, T.
Klíčová slova / Key words: evropské vzděláváni, evropská identita, evropské občanství, role učitele, role žáka, princip vzájemné závislosti
Anotace: Autor / Author: Cotton, T., Lamb, T.
Klíčová slova / Key words: evropské vzděláváni, evropská identita, evropské občanství, role učitele, role žáka, princip vzájemné závislosti
Příspěvek odpovídá na otázky vztahující se к pojetí „moderní“ evropské identity, koncepci vzdělávání pro Evropu, к žádoucím změnám v myšlení a přístupech učitelů a fungování evropského vzděláváni v praxi. Autoři konstruuji moderní pojetí identity v síti osobních a sociálních vztahů, argumentuji ve prospěch kritické reflexe jako zdroje sebezdokonalováni. V úvahách o koncepci „moderního „ evropského vzděláváni považuji za klíčový princip vzájemně závislosti (interdependence), která j e prostředkem kooperativního učeni ve třídě, sociální inkluze i výchovy k evropanství. Národní identita, mezinárodni solidarita a svoboda jsou pak tři hlavni témata evropského vzděláváni.
Annotation:
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: