Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2001 -
Studie Studies

(CZ) Sociální pedagogika jako pomáhající disciplína
(EN) Social educational science as an auxiliary discipline

Strana / Page: 292-298
Autor / Author: Lorenzová, J.
Klíčová slova / Key words: sociálni pedagogika, sociální pedagog, globalizace, postmoderna, étos pomáháni, pomáhající profese, pomáhajicí profesionál, syndrom pomáháni, sociální konflikt, komunikace, důstojnost osoby, pomáhající dimenze učitelství


Anotace:

Při rozvíjeni sociální pedagogiky jako teoretické i praktické společenskovědní discipliny není možno odhližet od jejich etických aspektů. V postmoderní životni konstelaci, kdy dochází к znejistěni postaveni člověka ve světě, vzrůstá význam profesionalizovaného pomáháni, které doprovází jedince na cestě hledáni smyslu života i při zvládáni obtížných životních situaci. Pojetí sociálni pedagogiky jako pomáhajícího oboru j e východiskem pro je ji základní etické ukotveni, které poskytuje dostatek prostoru pro dosud neukončené hledáni jejího vědního profilu i pro rozvíjeni praktických aktivit sociálních pedagogů.



Annotation:

In the development of social educational science both as a theoretical and a practical discipline of social science, it is impossible to disregard the ethical aspects. In a postmodern life situation where the position of man in the world is made uncertain, the importance of profesionalized assistance is on an increase. It helps an individual in the search for the meaning of life and in managing difficult life situations. The conception of social educational science as an auxiliary discipline represents a starting position for its basic ethical rootage which allows enough room for the still unfinished search for its scientific profile and for the development of practical activities of special educationalists.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}