Přejít k obsahu webu
  • O časopisu
  • Archiv čísel z let 1951–2018
  • Vyhledat článek
  • Zásady cookies
  • Čeština
  • English
3/2001 -
Studie Studies

(CZ) Problém osmiletých gymnázií (Historické a teoretické souvislosti)
(EN) The issue of eight-year secondary/high schools (the historical and theoretical context)

Strana / Page: 244-258
Autor / Author: Skalková, J.
Klíčová slova / Key words: víceleté (osmileté gymnázium), nižší gymnázium, vyšší gymnázium, měšťansko škola, jednotná difen lávací soustavy


Anotace:

Studie reaguje na současné diskuse o osmiletých gymnáziích. Chce dát podnět к jejich kvalitativně nové úrovni, otevřít odbornou rovinu, která se bude opírat v rozsáhlejší míře o věcnou argumentaci. Připomíná proto fakta, v literatuře v minulosti i současnosti nejednou uváděná, v našich soudobých diskusích však zcela opomíjená. Hlavním cílem studie je obrátit směr pohledu kupředu. Orientovat promýšleni koncepce nižšího sekundárního školství ke světovým perspektivním vývojovým tendencím, jak se jeví v kontextu učící se společnosti.



Annotation:

The study is a response to the present-day discussions concerning eight-year secondary/ /high schools and intends to give support to their factual and professional facet. It reminds us of historical facts concerning the schools’ development, of the change in social function of lower schools and the change of their role prior to WW2 in relation to Civic schools. The study presents the results of scientific psychological and educational psychological research in the areas of intelligence, abilities, talents, that saw an intensive boom after WW2. It states that a certain information vacuum, an absence of knowledge of our own traditions and experience, of the development of scientific understanding abroad from the 1950‘s onwards and of contemporary development tendencies in developed countries results in a misunderstanding - in certain readers - as to the ideas of the proposal of the National Programme of Education Development in the Czech Republic.



Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:

Literatura / References:


Časopis Pedagogika ISSN 0031-3815 (Print), ISSN 2336-2189 (Online)
Souhlas s použitím souborů cookies
Aby bylo prohlížení těchto stránek co nejpříjemnější a plně funkční, používáme jako většina webů soubory cookies. Cookies jsou malé soubory uložené ve Vašem zařízení. Uchovávají v sobě některé informace o Vás či o Vašem zařízení. Svůj souhlas s použitím cookies můžete kdykoliv odvolat.
Funkční Vždy aktivní
Tyto cookies zabezpečují řádné fungování naší webové stránky. Uchovávají v sobě např. volbu preferovaného jazyku webu. Bez těchto cookies by naše webová stránka nefungovala úplně správně. Jejich použití je nevyhnutelné, uchovávají se pouze krátce.
Preferences
Technické uložení nebo přístup je nezbytný pro legitimní účel ukládání preferencí, které nejsou požadovány odběratelem nebo uživatelem.
Statistiky
Tyto cookies slouží k získávání údajů o návštěvnosti našeho webu, informací o tom, co na stránce vyhledáváte, a též ke zjišťování, jak se po naší stránce pohybujete. Díky nim můžeme stránku upravit tak, aby byla co nejpříjemnější na používání. Technické uložení nebo přístup, který se používá výhradně pro anonymní statistické účely. Bez předvolání, dobrovolného plnění ze strany vašeho Poskytovatele internetových služeb nebo dalších záznamů od třetí strany nelze informace, uložené nebo získané pouze pro tento účel, obvykle použít k vaší identifikaci.
Marketing
Technické uložení nebo přístup je nutný k vytvoření uživatelských profilů za účelem zasílání reklamy nebo sledování uživatele na webových stránkách nebo několika webových stránkách pro podobné marketingové účely.
Spravovat možnosti Spravovat služby Správa {vendor_count} prodejců Přečtěte si více o těchto účelech
Vybrat, co přijmu
{title} {title} {title}