(CZ) Oborové didaktiky pod drobnohledem. Výsledky Interdisciplinárního semináře pedagogiky
(EN) Subject didactics under scrutiny. Outcomes of an interdisciplinary seminar on education
Autor / Author: Vašutová, J.
Klíčová slova / Key words: studium učitelství, obecná didaktika, oborové didaktiky, vědecký status, hraniční disciplína, vzdělávací kontext, profesní vědomosti a dovednosti, oboroví didaktici
V letech 1997/98 a 1998/99 se stálý Interdisciplinární seminář pedagogiky organizovaný Ústavem výzkumu a rozvoje školství Pedagogické fakulty Univerzity Karlovy zabýval problematikou oborových didaktik jako vědních disciplín a předmětů studia v přípravě budoucích učitelů. V průběhu 13. setkání jeho účastnici prezentovali stav a perspektivy jednotlivých oborových didaktik. Příspěvek shrnuje a komentuje výsledky semináře.
Annotation:
The permanent interdisciplinary seminar on education organized at Charles University - Faculty of Education between 1997 and 1999 by its Research institute on the development of School System treated the problems of subject didactics as scientific disciplines and as subject of study programs in the teachers’ trainig process. During 13 meetings the participants had the opportunity to outline the present state of their respective subject didactics. The contribution sums up and comments the outcomes of the seminar.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: