(CZ) Oborové didaktiky jako samostatné vědecké disciplíny
(EN) Subject didactics as special scientific discipline
Autor / Author: Brockmeyerová-Fenclová, J., Čapek, V., Kotásek, J.
Klíčová slova / Key words: metodika, předmětová didaktika, oborová didaktika, didaktika fyziky, didaktika dějepisu, pojetí oborových didaktik: aplikační, integrační, komunikační, didaktická komunikace
Teoretická studie zdůvodňuje legitimitu oborových didaktik jako samostatných vědeckých disciplín na základě charakteristiky jejich domácího a zahraničního vývoje. Autoři s využitím svých dosavadních prací podávají výklad tzv. komunikačního pojetí oborových didaktik (zvláště se zřetelem к didaktice fyziky a didaktice dějepisu), vymezuji jejich předmět a odvozují z něho jejich základní problémovou strukturu.
Annotation:
This theoretical study tries to substantiate the legitimity of subject didactics as scientific diciplines per se with the analysis of their development abroad and in the Czech lands. The authors refer to their own previous works and outline the so called communicational conception of subject didactics (with special regards to the didactics of physics and history). They define their object from which their main problem structure is deduced.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: