(CZ) Explicitační rozhovoružitečná technika profesionálního rozvoje učitele
(EN) Explicitative interview - useful technique of professional development of teacher
Autor / Author: Lazarová, B.
Klíčová slova / Key words: instrumenty reflexe, supervize, rozhovory, vyjasňování, akce, implicitní poznatky, verbalizace, přenos zkušeností, spolupráce ve škole
Příspěvek j e věnován explicitcičnímu rozhovoru francouzského autora P. Vermorsche jako jedné z možných technik profesionálního rozvoje učitele. Naznačuje jeho hlavni charakteristiky, možnosti využiti, teoretická východiska a průběh vedeni. Informace o technice jsou doplněny ukázkami dotazování. Rámcem celého pojednáni je širší diskuse o možnostech sitpennzní práce v našich školách.
Annotation:
The paper concerns the technique of a specific interview ‚entretien d ’explici tation, which has been developed by French author Pierre Vermersch. There are indicated its main characteristics, possibilities of use, theoretical foundations and the very course of the interview in the paper. Examples of the ways of questionning follow. The whole text is framed by larger discussion on the supervisory work in Czech schools.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: