(CZ) Problémy školské péče o zdravotně postižené děti a žáky v českém školském systému
(EN) On the system of care in czech schools displayed for handicapped children and pupils
Autor / Author: Mertin, V.
Klíčová slova / Key words: speciální školství, zdravotné postižené dítě, integrace zdravotně postižených děti, medicínský model, pedagogický model, zdravotní postiženi, speciální vzdělávací potřeby
Studie se zabývá současným systémem zařazováni zdravotně postižených dětí a žáků ve školství České republiky. Popisuje postup učitelů i podpůrných instituci nezbytný pro poskytováni speciální pedagogické péče. Rozebírá stávající tzv. medicínský model školské péče, pracující se zdravotním postižením. Proti němu staví tzv. pedagogický model, vycházející ze speciálních vzdělávacích potřeb každého jedince.
Annotation:
The study reviews current approaches to the integration of the handicapped children and pupils into the normal schools as applied in the Czech education system. The practices of teachers and supporting institutions that are vital for the special education care are described. The study analyses the current educational model which draws on special educational needs of every individual.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: