(CZ) Dotazníkové šetření o subjektivní obtížnosti učitelských činností
(EN) Questionnaire research on subjective difficulties ascribed by teacher's to the particular tasks of their work
Autor / Author: Bendl, S.
Klíčová slova / Key words: výzkum obtížnosti učitelských činností, školní kázeň
Stať popisuje realizaci a výsledky dotazníkového šetření zjišťujícího, které činnosti vykonávají učitelé 2. stupně základní školy s obtížemi a které bez obtíží. Výsledky jsou mj. porovnávány s podobným Šimoníkovým dotazníkovým průzkumem zaměřeným na začínající učitele. Ukazuje se, že učitelé mají především obtíže s činnostmi týkajícími se problematiky školní kázně či dovednostmi ke kázni se vážícími.
Annotation:
The article provides a review of the outcome of a questionnaire research conducted among the higher grade basic school teachers of which focused on what activites teachers perceive as bringing difficulties in some respect. The outcome is compared with a similar research performed by Šimoník that focused on beginners among teachers. The results suggest that teachers are mainly concerned with pupil’s manners and with issues that somehow connect with pupil’s behaviour.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: