(CZ) Příspěvek didakticky chemie k teorii a praxi projektování učebních úloh
(EN) Chemistry didactics' contribution to theory and practice in projecting learning tasks
Autor / Author: Čtrnáctová, H.
Klíčová slova / Key words: učební úloha, teorie učebních úloh, obsah a rozsah učiva, stupeň osvojení učiva, forma učební úlohy, verbální a neverbální prostředky, anketa, didaktické testy
Článek se zabývá problematikou teorie a praxe projektování učebních úloh. Vychází z analýzy současných teorii učebních úloh a jejich vztahu k projektování kvalitních souborů učebních úloh. Vymezuje obsah, rozsah a stupeň osvojení učiva v učebních úlohách a způsoby vytváření formy úloh podle vybraných parametrů a kritérii. V závěru článku jsou uvedeny výsledky praktické aplikace projektováni učebních úloh v oboru didaktika chemie a způsoby jejich ověření v praxi.
Annotation:
The article is dealing with the theory and practice in projecting learning tasks. It draws on the analysis of contemporary theories of learning tasks and their relation to projecting of high-quality learning task sets. It defines the contents, the span and the degree in mastering the curriculum in the learning tasks, as well as the ways of creating the forms of tasks according to selected parameters and criteria. In the end, results of practical applications in projecting learning tasks in the discipline of chemistry didactics and the ways of their validation in practice are introduced.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: