(CZ) Studentské představy, prožívání a hodnocení učitelské profesionalizace
(EN) Student ideas, experience and evaluation of teacher professionalisation
Autor / Author: Svatoš, T.
Klíčová slova / Key words: učitelská profesionalizace, reflektování pregraduální učitelské přípravy, sociálně komunikativní a pedagogické dovednosti učitele, individualizované cesty učitelské profesionalizace
Polistopadové události daly do pohybu i téma o učitelském vzděláváni. I když se mnohé z původních představ o alternativních cestách v učitelském vzděláváni vytratilo, zůstalo i dnes dost prostoru na to, aby vysoké školy připravující budoucí pedagogy mohly relativně po svém uskutečňovat pregraduální učitelskou přípravu. Náš příspěvek je o tom, jak jinak v praktickém učitelském vzdělávání. Je jednou z dílčích reflexí doby s přívlastkem "transformační".
Annotation:
The events after November 1989, likewise, started the movement of the theme of teacher education. Though, a lot from the original ideas about alternative paths in teacher education withered away, even today there is enough of space rest for the universities preparing future educationalists to realise pre-graduate teacher preparation according their own. Our contribution is about how to in an other way in the practical teacher education. It is one of partial reflections of the time with the attribute "transformational".
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: