(CZ) Vztahy školy a rodiny dnes: hledání cest k partnerství (2. část)
(EN) The relationship between the schooland the family: seking a route to partnership (2)
Autor / Author: Rabušicová, M., Pol, M.
Klíčová slova / Key words: základní škola, rodina, vztah školy a rodiny, spolupráce školy a rodiny
Příspěvek, v němž referujeme o výsledcích výzkumu vztahů mezi základní školou a rodinou v našem prostředí poloviny 90. let, navazuje na předchozí část, uveřejněnou v minulém čísle Pedagogiky. Zde se soustřeďujeme na vývoj kvality spolupráce školy a rodiny v průběhu školní docházky dítěte. V centru naší pozornosti jsou pak také aktivity školy samé - v kontextu spolupráce s rodinou - a také aktivity rodiny v téže souvislosti. Zachycena je i celá škála pohledů školy na rodinu a rodiny na školu a vzájemných očekávání obou těchto instituci.
Annotation:
The contribution, in which we refer to the results of research into the relationship between the basic school and the family in the first half of the 1990s, follows on from the previous part, published in the last issue of Pedagogika. Here we concentrate on developments in the quality of cooperation between the schools and parents during the course of the child’s attendance at school. At the centre of our attention are the activities of the schools themselves - in the context of cooperation with the parents - and also the activities of the parents in this respect. It covers the whole range of views, expressed by schools about parents and by parents about schools and the expectations of both these institutions.
Článek ke stažení v češtině [PDF]:
Download the article in English [PDF]:
Literatura / References: